maandag 6 oktober 2008

Eerste oktoberweek

De oktobermaand is ondertussen al enkele dagen ingegaan. Helaas hebben we niet meer zo'n spetterende verhalen te vertellen zoals onze uitstapjes naar Six Flags en het dinertje op de 48ste verdieping. De laatste twee weken zijn eerder rustig verlopen op dat vlak. Anderzijds zijn we zeer druk bezig geweest met het zoeken naar een geschikte tweede auto en de verzekering voor deze wagen. Ondervinding leert ons maar weer eens dat Amerikanen zich "the number one of the world" vinden en dat al wie er buiten woont/leeft niet geciviliseerd is... Nochtans zei Sarah Palin tijdens het vice-presidential debate dat Amerika zo'n tolerant land is. Na onze bezoekjes aan de showrooms van de verschillende automerken en het steeds terugkerende antwoord dat we geen American credit history hebben en er daarom geen interessante deals konden gemaakt worden, vonden we dat deze uitspraak van Palin er toch echt over ging en besloten we de televisie op een ander kanaal te zetten (al was dat niet gemakkelijk, want overal werd het debate uitgezonden). Uiteindelijk hebben we toch een tweede auto aangeschaft. Deze week mogen we hem ophalen.
Tijdens de week, als Tom gaan werken was, heb ik ook niet stil gezeten. Ik ben wat nieuwe winkels (supermarkten) gaan verkennen in de hoop enkele goedkopere te vinden dan diegene hier om de hoek. En inderdaad, mijn zoektocht heeft wat opgeleverd... Ik heb ook mijn eerste oudercontact meegepikt. Inderdaad, in de crèche werd er een ouderavond georganiseerd! Grappig...nu zat ik eens aan de andere kant van de 'tafel':) Daar heb ik kennis gemaakt met twee mama's. Beiden zeer sympathiek, maar één mama in het bijzonder eigenlijk. Ze sprak me meteen aan en nodigde me uit om eens samen af te spreken (op een avond of in het weekend). In de loop van de maand worden de gegevens van de ouders uitgewisseld en dan kunnen we eens iets vastleggen. Vrijdag zijn Kobe en ik een dagje gaan shoppen met Annick en haar dochtertje in een Outlet Village op een twintigtal minuutjes rijden van hier. Je vindt hier de grote merken aan betaalbare prijzen.

Geen opmerkingen: