dinsdag 7 oktober 2008

Eerste oktoberweekend

Ons weekend was eerder rustig. Zaterdag zijn we naar Princeton gereden. Tom wilde me de universiteitsgebouwen eens laten zien. Terwijl ik eerder oog had voor de oudere gebouwen, toonde Tom interesse in de moderne gebouwen die ik dan weer een verschrikking voor het landschap vond. 's Middags een kleine hap in een plaatselijke broodjeszaak. Misschien nog een kleine anecdote. Vroeger (tijdens de examenperiodes) droomde ik elke keer dat ik een examen gemist had, omdat ik naar het toilet moest maar geen toilet vond waarvan de toiletdeur dicht bleef. Aangezien ik wel wat privacy wilde, bleef ik maar zoeken en zoeken. Nadat ik uiteindelijk een geschikt toilet gevonden had, bleken er uren gepasseerd te zijn en was iedereen in het examenlokaal al naar huis. Hier in deze broodjeszaak gingen de toiletdeuren wel toe, maar het was een toilet waar je kon binnenkijken!!!! Aan de sloten op de deuren kon je niet zien of ze bezet waren of niet...neen...er waren zo'n grote spleten dat je gewoon de mensen op het toilet kon ZIEN zitten. Ik was geshoqueerd, maar gelukkig had ik geen examen af te leggen:) Een opendeurweekend van een pumpkin and apple farm in de buurt van de universiteit hebben we ook nog snel meegepikt. Jammer dat de batterijen van onze camera het lieten afweten, want anders hadden we wel enkele leuke kiekjes kunnen maken. Pompoenen met hopen!! Zeer in trek bij de Amerikanen met Halloween in het vooruitzicht. Terwijl de kinderen zich amuseerden met het beschilderen van de pompoenen of het berijden van de pony's, pikten de ouders een hapje mee in een tentje verder (stoofpotjes, apple pies en natuurlijk ook hotdogs!) met live country music op de achtergrond. Tot en met eind oktober lopen deze opendeurweekends nog. We gaan zeker nog eens terug, deze keer MET opgeladen batterijen en een camera.
Hieronder nog enkele foto's van de Princeton University:



Geen fotootjes van de 'moderne' gebouwen :)

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey, wij zijn trouwe lezers van jullie blog en zijn stiekem een beetje jaloers op jullie. Geniet er met volle teugen van en pik zoveel mogelijk ervaringen mee als je kan!

Adelbert & Kathleen